Alla nyheter 03 November 2025

Vi utvecklar vår felanmälansprocess

Just nu arbetar vi för att hitta sätt att förenkla för dig som hyresgäst i mötet med oss. Senare i höst lanserar vi ett nytt system för vår ärendehantering. Målet är att du som hyresgäst ska få hjälp snabbare och enklare, oavsett hur du kontaktar oss.

Vi vill att du som hyresgäst snabbt ska få tider bokade med din bovärd för både samtal och besök. Framöver kommer vi i de flesta av våra områden att prioritera bokade besök som telefontid före hembesök, om vi ser att det kan hjälpa dig snabbare. En nyhet i systemet är att du framöver kommer kunna boka tid själv via en kalenderbokning om ditt ärende bedöms behöva kontakt med din bovärd.

Följ ditt ärende i Boendeappen
Självklart kommer vi fortsättningsvis ta emot frågor och ärenden via telefon, på HemmaHos, via appen och vår chatt men också över diskarna på våra områdeskontor. Men allt fler kontaktar oss digitalt, med fördelen att de kan göra det när som helst på dygnet. Via Boendeappen kommer du kunna följa ditt ärende på ett bättre sätt i vårt nya system. Har du pushnotiser påslaget kommer du via appen få uppdateringar när något händer i ditt ärende eller om du behöver agera på något. Och precis som tidigare kommer du kunna lägga med en bild i ditt ärende när du anmäler in det digitalt.

I filmen nedan ser du några av nyheterna som systembytet innebär för dig som hyresgäst:

Vad blir nytt?

Snabbare hjälp: Vi prioriterar i många fall ett första samtal via telefon innan hembesök, för att du snabbare ska få en lösning.
Boka tid själv: Om ditt ärende behöver hanteras av bovärd kommer du kunna boka tid via en digital kalender.
Följ ditt ärende: I vår app kan du följa ditt ärende och i vilket steg det befinner sig och få pushnotis när något uppdateras.