Vi vill att du som hyresgäst snabbt ska få tider bokade med din bovärd för både samtal och besök. Framöver kommer vi i de flesta av våra områden att prioritera bokade besök som telefontid före hembesök, om vi ser att det kan hjälpa dig snabbare. En nyhet i systemet är att du framöver kommer kunna boka tid själv via en kalenderbokning om ditt ärende bedöms behöva kontakt med din bovärd.
Följ ditt ärende i Boendeappen
Självklart kommer vi fortsättningsvis ta emot frågor och ärenden via telefon, på HemmaHos, via appen och vår chatt men också över diskarna på våra områdeskontor. Men allt fler kontaktar oss digitalt, med fördelen att de kan göra det när som helst på dygnet. Via Boendeappen kommer du kunna följa ditt ärende på ett bättre sätt i vårt nya system. Har du pushnotiser påslaget kommer du via appen få uppdateringar när något händer i ditt ärende eller om du behöver agera på något. Och precis som tidigare kommer du kunna lägga med en bild i ditt ärende när du anmäler in det digitalt.
I filmen nedan ser du några av nyheterna som systembytet innebär för dig som hyresgäst: