Hur vi kommunicerar

Familjebostäder har en mängd olika kanaler för vår kommunikation och marknadsföring. De flesta är digitala, men vi kommunicerar på många andra sätt också, med tryckta produkter, möten och samtal. Här exempel på några av våra kanaler.

Hemsida

Vår hemsida är öppen för alla. Här finns lite om det mesta. Den är lätt att söka i och ska ge svar på det mesta man vill veta om vår verksamhet.

HemmaHos

Denna kanal som de flesta andra bolag kallar Mina sidor är för våra hyresgäster. Här kan man utföra en mängd olika tjänster som att anmäla fel, utföra mycket som handlar om uthyrning, med mera.

Famboappen

Även Famboappen är till för våra hyresgäster. Här utför man det mesta som har med sitt boende att göra på ett enkelt sätt i sin mobil. Boka tvättstugan, anmäla fel, uthyrningsfrågor, digitala tjänster. Appen införs för alla våra hyresgäster under 2022.

Linkedin

När vi söker efter nya duktiga medarbetare är Linkedin en bra kanal för annonser. Här delar vi också nyheter och pressmeddelanden.

Facebook

När vi snabbt vill berätta om något som händer, en spännande social aktivitet, eller ett intressant projekt använder vi gärna Facebook. Vi har över 2000 följare och är du inte en av dessa, får du gärna bli det!

Instagram

Fina foton och filmer skapar intresse för det vi gör. Ett sätt att visa vilka vi är i bild.

Youtube

Här finns våra filmer samlade.

Pressrum

Vi delar regelbundet med oss av vad som händer i vår värld. Det behöver inte vara något sensationellt som händer, det kan handla om små förändringar i vår förvaltning, satsningar vi gör för klimatet, socialt engagemang, arkitektur. I stort sett allt som kan vara av intresse när vi förvaltar bostäder för ca 35 000 göteborgare.

Värdsnyheter

Med stolthet producerar vi en tidning som skickas hem till alla våra hyresgäster. Fyra gånger om året kommer en tidning på 20 sidor med ett blandat och intressant innehåll. Vi tar upp viktiga ämnen som engagerar, förklarar förändringar, har med personporträtt och mycket mer. Och som avslutning har vi alltid med ett korsord gjort av korsordsmästaren Sten Cederqvist.

Dialog

När vi gör förändringar och vill göra dessa tillsammans med våra hyresgäster och andra intressenter är det viktig för oss att ge möjlighet till att påverka processen. Dialog är ett bra verktyg för detta. Den kan ske i en mängd olika former, allt från mindre omfattande digitala enkäter till personliga möten, möten med representanter för olika intressenter, utställningar med mera. För oss är det viktigt att använda verktyg för dialog när det går att påverka. I alla andra fall handlar det om kommunikation och marknadsföring.

Kundservice

Familjebostäder har idag en central kundservice med duktiga medarbetare som varje vardag svarar på frågor och tar hand om ärenden. De bokar in medarbetare för hembesök när det är aktuellt, likaså bokar man telefontider.

Kvartersnytt

För våra hyresgäster tar vi fram lokala digitala nyhetsbrev några gånger per år.

Nyhetsbrev nyproduktion

Det är alltid spännande med nya bostäder. Många är intresserade av vad som är på gång. Vi sammanställer information om aktuella projekt några gånger om året. Klicka här för att anmäla dig.