Kom igång med Fambo-appen

Vår boendeapp kommer göra din vardag lite enklare. Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att utföra ärenden som har med ens boende att göra, när du själv vill.

Du kommer få information snabbt och smidigt via appen, kunna boka gemensamma resurser och ha mycket av det som rör ditt boende samlat på ett och samma ställe. Som hyresgäst registrerar du dig i appen genom att logga in med ditt Bank-id.

Så här börjar du din registrering:

1. Dubbelkolla så att du är ansluten till wifi eller har mobildata påslaget.
2. Ladda ner appen ”Fambo” i App Store eller Google Play.

Registrera dig med Bank-id:

1. Öppna appen och klicka på ”Registrera nytt konto”.
2. Klicka på Fortsätt med Bank-id och knappa in din kod och legitimera.

Frågor och svar om appen

I boendeappen kommer du att kunna ta del av information och nyheter från oss, du kommer att hitta information om ditt område, boende och viktiga kontaktuppgifter, göra felanmälan och tvättstuga i de områden som är anslutna till digital bokning idag.

För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett avtal hos Familjebostäder eller bli inbjuden av någon som har ett avtal hos Familjebostäder. Det går bra att vara flera som använder appen i ett hushåll.

Initialt kommer vi att släppa appen i utvalda områden. Säkerställ att du har en fungerande mailadress registrerat hos Familjebostäder så kommer du få ett mail när det är dags för ditt område.

Kvarteret Svalörten i Majorna/Kungsladugård

Tynnered

Bergsjön

Du registrerar dig med hjälp av ditt BankID och ditt personnummer eller med en registreringskod och din e-postadress. Har du inte BankID kan du välja att registrera dig med en e-postadress och registreringskod, då behöver du först ta kontakt med Kundservice så att vi kan skicka registreringskoden till dig.

Du kan byta lösenord under Min profil i appen som du hittar när du trycker på de tre strecken längst ner till höger i appen. Tänk på att välja ett lösenord med en kombination av siffror och bokstäver samt en blandning av gemener och versaler.

Nej, just nu kan inte du som hyr i andra hand använda appen.

Aktivering av aviseringar och notiser kommer du åt genom att trycka på de tre strecken längst ner till höger i appen. Välj därefter, Hantera notiser och aktivera de notiser du önskar få en avisering om genom att klicka på reglaget till höger om aktuell funktion.

Under ikonen ”Boka” i appen har du möjlighet att göra dina digitala bokningar om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj alternativ det alternativ du vill boka exempelvis tvättstuga och fullfölj bokningsinstruktioner i appen. OBS! Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden men om du har digital bokning.

Dina ärenden finns samlade under ikonen ”Mina ärenden” i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i fritextfältet.

Under ikonen ”Sök ledigt” kan du söka våra lediga lägenheter.

Funktionen att betala hyran finns inte via appen.

Dina uppgifter uppdaterar du under fliken Min profil som du hittar under de tre strecken längst ner till höger i appen.

Ja, det går att radera ditt konto och appen. Tänk dock på att all information i appen försvinner om du raderar den. Vi har inte möjlighet att återskapa informationen.

Nej dina uppgifter syns inte för andra.