Kom igång med Boendeappen

Vår boendeapp kommer göra din vardag lite enklare. Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att utföra ärenden som har med ens boende att göra, när du själv vill.

Nyhet januari 2023!
Nu kan du som är hyresgäst hos oss, oavsett vilket område du bor i, ladda ner vår boendeapp.

Du kommer få information snabbt och smidigt via appen, kunna boka gemensamma resurser och ha mycket av det som rör ditt boende samlat på ett och samma ställe. Som hyresgäst registrerar du dig i appen genom att logga in med ditt BankId.

Så här börjar du din registrering i Boendeappen:

1. Dubbelkolla så att du är ansluten till wifi eller har mobildata påslaget.
2. Ladda ner appen ”Boendeappen Avy” i App Store eller Google Play.
3. Öppna appen och välj inloggningsmetod Mobilt BankID.
4. Fortsätt med Mobilt BankId och knappa in din kod och legitimera.

Frågor och svar om appen

I boendeappen kommer du att kunna ta del av information och nyheter från oss, du kommer att hitta information om ditt område, boende och viktiga kontaktuppgifter, göra felanmälan och tvättstuga i de områden som är anslutna till digital bokning idag.

För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett avtal hos Familjebostäder. Om både hyresgäst 1 och hyresgäst två står med på kontraktet kan ni båda använda den.

Initialt kommer vi att släppa appen i utvalda områden. Säkerställ att du har en fungerande mailadress registrerat hos Familjebostäder så kommer du få ett mail när det är dags för ditt område.

Boendeappen Avy finns i alla våra områden och står du med på kontraktet kan du använda appen.

Du registrerar dig med hjälp av ditt BankID och ditt personnummer . har du inte Mobilt bankID kan du logga in med sms-kod eller epostkod.

Nej, just nu kan inte du som hyr i andra hand använda appen.

Under ikonen ”Boka” i appen har du möjlighet att göra dina digitala bokningar om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj alternativ det alternativ du vill boka exempelvis tvättstuga och fullfölj bokningsinstruktioner i appen. OBS! Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden.

Dina ärenden finns samlade under ikonen ”Mina ärenden” i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i fritextfältet.

Under ikonen ”Tjänster” kan du söka våra lediga lägenheter på Omflyttningsplatsen.

Funktionen att betala hyran finns inte via appen ännu.

Tänk på att dina uppgifter ska stämma som du har registrerat hos oss. Behöver du ändra dina uppgifter gör du det på Mina sidor på HemmaHos.

Ja, det går att radera ditt konto och appen. Tänk dock på att all information i appen försvinner om du raderar den. Vi har inte möjlighet att återskapa informationen.

Nej dina uppgifter syns inte för andra.