Alla nyheter 19 November 2025

Vårt nya system för ärendehantering är i gång

Nu har vi lanserat vårt nya system för ärendehantering, som ska göra det enklare för dig att få hjälp och följa dina ärenden. Målet är att du snabbt ska få kontakt med oss och kunna boka tid för samtal eller hembesök med din bovärd.

Viktigt att komma ihåg är att endast pågående och registrerade ärenden samt avslutade ärenden från första augusti i år och framåt har flyttats över till vårt nya system. Därför ser du inte längre alla dina avslutade äldre ärenden.
 
Vad är nytt?
I de flesta områden kommer vi att prioritera bokade telefontider framför hembesök, när det kan hjälpa dig snabbare. Framöver kommer du själv kunna boka tid via en kalender om ditt ärende behöver kontakt med bovärden.
 
Följ ditt ärende i Boendeappen
Du kan som vanligt kontakta oss via telefon, HemmaHos, appen, chatt eller på våra områdeskontor.
– Via Boendeappen får du nu bättre överblick över ditt ärende:
– Se status och uppdateringar direkt i appen.
– Få pushnotiser när något händer eller om du behöver agera.
– Enkelt bifoga bilder i ditt ärende direkt från telefonen.

Har du inte laddat ner Boendeappen än? Gör det gärna redan idag så att du inte missar några viktiga uppdateringar. Boendeappen