Stängt för digitala ärenden 14-17 november
Vi byter kund- och ärendehanteringssystem och under perioden 14–17 november har vi begränsad möjlighet att ta emot ärenden. Här är det du behöver veta:
Vi byter kund- och ärendehanteringssystem och under perioden 14–17 november har vi begränsad möjlighet att ta emot ärenden. Här är det du behöver veta:
Vad gäller under perioden?
• Om möjligt, vänta med att anmäla ditt ärende tills efter den 18 november.
• Akuta ärenden hanteras som vanligt. Övriga ärenden kan vi behöva be dig återkomma med tidigast den 19 november, dagen efter att vårt nya system är i drift.
Hur kontaktar du oss?
Under denna tid är våra digitala tjänster (formulär, chatt, skapa digitala ärenden m.m.) stängda. Du når oss under tiden via:
• Telefon: 031-731 67 00
• E-post: info@familjebostader.se
• Receptionen på våra områdeskontor
• Jour (för akuta ärenden utanför ordinarie öppettider) 031-731 67 99
Systembytet kommer även innebära att vi inte kan föra över alla dina tidigare avslutade ärenden. Pågående och ej påbörjade ärenden samt avslutade ärenden som sträcker sig tre månader tillbaka i tiden kommer att föras över. Dessa kommer du sedan som vanligt kunna se i appen eller på HemmaHos.
Tack för din förståelse medan vi gör detta viktiga systembyte för att kunna ge dig ännu bättre service framöver.
Här kan du läsa mer om några av nyheterna som systembytet innebär för dig som hyresgäst: Vi utvecklar vår felanmälansprocess