Frågor & Svar

Lärandets roll för att bryta segregationen

Skapad: 26 april, 2018

Är du pedagog och vill veta mer om forskning kring skola och segregationen? Välkommen på en nätverksträff i Framtidens Fastighetslabb.

Vad har lärandet för roll för att bryta segregationen? På denna nätverksträff får vi ta del av Ove Sernhedes forskning kring skolan och segregationen. Nätverket för lärande om hållbara städer och regioner (Lär-SUD) är ett nätverk av lärare, pedagoger, skolledare och akademiker som är intresserade av forskning om och fortbildning inom hållbar stadsutveckling. Lär-SUD anordnar kontinuerliga träffar under året, och under denna träff håller vi till i Framtidens Fastighetslabb som bland annat har interaktiva stationer om allmännyttans bidrag till hållbar stadsutveckling.

Ove Sernhede är professor i socialt arbete och barn- och ungdomsvetenskap i Göteborgs universitet vid institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har lång erfarenhet av ungdomsfrågor och urbana processer. Vi kommer även att få prova på olika aktiviteter i Framtidens Fastighetslabb där hållbar stadsplanering är centralt.

Obs! Inbjudan till dig som är lärare, pedagog, skolledare, forskare eller på annat sätt arbetar med lärande om och för hållbar stadsutveckling.

Plats: Framtidens Fastighetslabb, Bronsåldersgatan 60 i Tynnered.

Tid: 7 maj kl 15-17 inklusive fika och mingel.

Anmäl dig till nätverksträffen senast den 3 maj.

Läs mer och anmäl dig på denna länk

Tillbaka till årsarkivet