Frågor & Svar

Vi söker kundvärd/administratör

Skapad: 13 oktober, 2015

Tjänsten är 50% som kundvärd och 50% som administratör i distrikt Väster/Centrum med placering på kontoret i Tynnered.

Som kundvärd på Familjebostäder arbetar man främst med uthyrning av distriktets ca 4 800 lägenheter, omflyttningar och direktbyten av lägenheter. Du ansvarar för hela uthyrning- och inflyttningsprocessen, från det att uppsägningen kommer in till dess att ny hyresgäst introduceras.

Arbetet som kundvärd innebär att du har mycket kundkontakter, både personliga kontakter och via telefon. Du tecknar kontrakt med lägenhetssökande och hyresgäster, hela tiden med uthyrningspolicyn och uthyrningsreglerna som grund.

Som administratör är du ett administrativt stöd i distriktets förvaltning och en servicefunktion både internt och externt till bland annat alla våra hyresgäster. Det innebär till exempel koordinering av förekommande förvaltningsfrågor samt uppföljning och dokumentation av utförda arbetsuppgifter i samverkan med förvaltare och distriktschef.

En viktig del i arbetet är kommunikationsplanering och produktion av hyresgästinformation.

Ytterligare exempel på internt stöd är att vara SuperUser för tidredovisningssystemet, medverkan i distriktets arbete med boutveckling samt viss allmän kontorsservice.

Läs mer och ansök om tjänsten här

Tillbaka till årsarkivet