Frågor & Svar

Nu utför vi endast akuta åtgärder

Skapad: 20 januari, 2021

För att bidra till en minskad smittspridning av covid-19, kommer vi under en period endast att utföra akuta åtgärder i våra lägenheter. Vi vill gärna att du redan vid anmälan själv tänker till på om ditt ärende är akut eller inte. 

Sedan den 5 januari är det inte längre möjligt att anmäla fel via HemmaHos. Ring istället till vår kundservice, alla vardagar mellan kl 08.00-16.00 på telefonnummer 031-731 67 00. Nedan ser du några exempel på vad vi menar med akuta åtgärder.

• El-fel, ett vägguttag som har lossnat eller en trasig huvudsäkring
• Krossad glasruta
• Fönster och ytterdörrar som inte går att stänga
• Lås-fel, tappad nyckel
• Läckande kran
• Läckande rörledning
• Stopp i avloppet
• Toalettstol som är ur funktion
• Fel på maskiner som kyl, frys, spis
• Trasig eller saknad brandvarnare
• Fel på mediaboxen för tv-tjänster och trygghetslarm

Vid hembesök
Under tiden vi utför vårt arbete för en akut åtgärd, vill vi att alla i hushållet väntar i ett annat rum, alternativt lämnar lägenheten.

Finns covid-19 i hushållet?
Meddela oss vid anmälan av en akut åtgärd om någon i hushållet är sjuk i covid-19.

Fixa det själv
Du kanske kan fixa problemet på egen hand? Kika gärna på gör-det-själv-filmerna som du hittar här.

När vi återgår till att åtgärda våra serviceanmälningar som vanligt, kommer du som hyresgäst att få den hjälp du behöver, men just nu har vi fokus på bidra till att minska smittspridningen. Vi hoppas att du har överseende och förståelse för detta!

Tills vidare gäller även följande:
• Samtliga kontor är stängda
• Endast digitala visningar av samtliga lediga lägenheter
• Begränsat antal besökare på lokala köpcentrum

 

 

Tillbaka till årsarkivet