Kom igång med Boendeappen

Vår boendeapp gör din vardag lite enklare. Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att utföra ärenden som har med boendet att göra, när du själv vill.

I appen får du information som rör ditt område och boende snabbt och smidigt. Du kan boka gemensamma resurser och hittar mycket av det som rör ditt boende samlat på ett och samma ställe. Som hyresgäst registrerar du dig i appen genom att logga in med ditt BankID.

Så här börjar du din registrering i Boendeappen:

1. Dubbelkolla så att du är ansluten till wifi eller har mobildata påslaget.
2. Ladda ner ”Boendeappen Avy” i App Store eller Google Play.
3. Öppna appen och välj inloggningsmetod Mobilt BankID.
4. Fortsätt med Mobilt BankID och knappa in din kod och legitimera.

Frågor och svar om appen

I Boendeappen kan du ta del av information och nyheter från oss, du hittar information om ditt område, boende och viktiga kontaktuppgifter, skapa serviceanmälan och boka tvättstuga i de områden som är anslutna till digital bokning idag.

För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett avtal hos Familjebostäder. Om både hyresgäst 1 och hyresgäst 2 står med på kontraktet kan ni båda använda den.

Du registrerar dig med hjälp av ditt BankID och ditt personnummer . Har du inte Mobilt bankID kan du logga in med sms-kod eller epostkod.

Nej, just nu kan inte du som hyr i andra hand använda appen.

Under ikonen ”Boka” i appen har du möjlighet att göra dina digitala bokningar, om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. OBS! Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden.

Dina ärenden finns samlade under ikonen ”Mina ärenden” i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i fritextfältet.

I dagsläget är det inte möjligt att söka omflyttning via appen. Under ikonen ”Tjänster” i appen kan du söka våra lediga lägenheter genom att logga in på Omflyttningsplatsen.

Funktionen att betala hyran finns inte via appen ännu.

Dina uppgifter uppdaterar du under ikonen i övre högra hörnet. Tryck på, Ändra din profil för att uppdatera telefonnummer eller e-postadress. Tänk på att även göra det på HemmaHos för att dina uppgifter ska stämma överallt som du har registrerat hos oss.

Ja, det går att radera ditt konto och appen. Tänk dock på att all information i appen försvinner om du raderar den. Vi har inte möjlighet att återskapa informationen.

Nej dina uppgifter syns inte för andra.